کد خبر: ۲۲۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
براساس اعلام قبلی مسئولان فدراسیون فوتبال قرار بود در جلسه روز یکشنبه هیات رئیسه درمورد وضعیت سرمربیگری تیم ملی بحث شود اما بعد از پایان این جلسه اعلام شد که بحثی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی انجام نشد.

محمد زارعی: عدم بررسی شرایط نیمکت تیم ملی موضوعی است که تعجب بسیاری از اهالی فوتبال را به دنبال داشت چراکه تیم ملی تا یک ماه دیگر فیفادی مهمی را پیش رو خواهد داشت.
در همین ارتباط با منصور قنبرزاده عضو ارشد هیات رییسه و نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال به همشهری آنلاین گفت:‌ دلیل اصلی این موضوع این است که اصلا پیشنهادی به هیات رییسه نشد. یعنی رییس فدراسیون کسی را به عنوان مربی تیم ملی پیشنهاد نکرد که بخواهیم درباره اش تصمیم گیری کنیم. در دستور جلسه هیات رییسه هم بحث انتخاب سرمربی تیم ملی مطرح نبود.
 
این عضو هیات رییسه فدراسیون تاکید کرد: به نظر برای انتخاب تیم ملی از لحاظ زمانی دیر نخواهد شد. اما منتظر رییس فدراسیون فوتبال هستیم تا گزینه مدنظر خود را معرفی کند تا اعضای هیات رییسه نظر خود را اعلام کنند.
 
او درباره اینکه اصولی دیگر عضو هیات رییسه فدراسیون تاکید کرده است پیگیر موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی هستند، اظهار داشت: به طور کلی ما پیگیر هستیم اما اسم کسی مطرح نشده است. ولی معتقدم هر چه سریع تر باید مربی تیم ملی انتخاب شود. این موضوعی است که خود آقای تاج هم به آن تاکید دارند. وزیر ورزش هم در مصاحبه های خود به آن اشاره داشتند.


 قنبزرزاده اضافه کرد: همانطور که گفتم هنوز فردی به عنوان مربی تیم ملی مطرح نشده است و باید بررسی های لازم به طور دقیق در این خصوص انجام شود و بعداز آن تصمیم گیری کنیم. این موضوع حتی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی امید هم صدق می کند. برای مربیگری تیم ملی امید هم تا کنون فرد خاصی معرفی نشده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا در جلسه هفته گذشته هیات رییسه درباره مسایل مهمی مانند انتخاب مربی تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید تصمیم گیری نشد تاکید داشت: خیلی از موضوعات در جلسه هیات رییسه همین طور مسکوت ماند. به خاطر اینکه برخی از دوستان به پرواز برگشت نمی رسیدند، جلسه زودتر پایان یافت. از طرفی هم پدر آقای ممبینی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوت کرد تا روال کار یک مقدار دچار مشکل شود.
 
او اضافه کرد: از زمان جلسه آینده هیات رییسه خبر ندارم ولی عنقریب باید این جلسه برگزار شود چراکه موضوعات مختلفی از جمله انتخاب مربیان تیم ملی بزرگسالان و امید وجود دارد که باید هرچه سریع تر تعیین و تکلیف شود. حالا فرقی هم بین مربی ایرانی  یا خارجی نیست. مهم این است که آن مربی چقدر در کار خود حرفه ای و کار بلد است و باعث رشد تیم ملی و فوتبال ما خواهد شد. اگر این ملاک ما باشد دیگر فرقی ندارد، مربی داخلی یا خارجی باشد. اصلا نباید روی داخلی یا خارجی بودن مربی تیم ملی حساسیت داشت

عضو هیات رییسه برخی اسم های مطرح شده در رسانه ها که از آنها به عنوان گزینه های تیم ملی نام برده می شود را شایعه دانست و تاکید کرد: تا چیزی قطعی نشده نباید نامی را مطرح کرد و اینکه نباید بگویم مربی تیم ملی حتما باید خارجی  یا حتما داخلی باشد بلکه باید براساس وضعیت موجود تصمیم درستی را گرفت ضمن اینکه در زمان انتخاب مربی خارجی بحث پرداخت حقوق این مربی به دلیل تحریم ها و مباحث تبادل ارزی هم وجود دارد و در صورتی که پول او را ندهیم فسخ می کند و می رود. به هرحال این ها چالش های فدراسیون است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار